Tecson Inspections lanceert deze week haar nieuwe softwarepakket: De Tecson Rapportagemodule. Eric Schmitz, projectleider en manager kwaliteitscontrole & beheersing, eindverantwoordelijke en aanspreekpunt van dit product, neemt ons mee in deze nieuwe manier van werken.
Tecson Inspections is een Remote Visual Inspectie-bedrijf die door middel van camera’s en robots visuele inspectie doet op onbereikbare, gevaarlijke en onwenselijke plekken voor een mens. Dit doen wij binnenin een asset of equipment.
De door ons verzamelde data, foto’s, video’s en classificering van binnenzijde van de asset en/of equipment, worden momenteel middels een afgegeven of opgestuurde USB stick aan de klant aangeboden. Aangezien deze methode niet veilig genoeg is, vervangen wij de USB stick door een methode waarin er gewerkt wordt in een online omgeving, ook wel bekend als een cloud. Op deze manier kan de klant met behulp van een gepersonaliseerd wachtwoord de opgevraagde rapportages inzien via een viewer in de cloud en downloaden voor eigen gebruik.
Wat deze module uniek maakt, is dat ze live te bekijken is op alle mogelijke locaties, zolang er maar toegang is tot internet. Dit is op dit moment nog uniek in de markten waarin Tecson Inspections opereert, waaronder de (petro)chemie, de voedingsmiddelenindustrie, de farmacie en offshore, zowel binnen als buiten Nederland. Met dit product creëert Tecson Inspections dus meer flexibiliteit en opent zij deuren voor een geheel nieuwe manier van (internationaal) werken.
Het succes van de Tecson Rapportage hangt samen met de manier waarop de klant hiernaar kijkt, licht Eric toe. Zo zijn er bepaalde klanten die specifiek gevraagd hebben om een soortgelijk product maar anderzijds zijn er ook klanten die graag via de oude methode blijven werken. Uiteindelijk is het streven dat heel ons klantenbestand gebruik gaat maken van deze nieuwe, veiligere methode.
Een eerste stap in dit proces is het inlichten van de klant over de mogelijkheden omtrent dit product, zodat ze inzien dat deze methode ook voor hen meer mogelijkheden creëert. Zo werken we vanuit gepersonaliseerde codes, die ervoor zorgen dat enkel gemachtigde personen toegang hebben tot de data. Daarnaast kan de mate van toegang tot de data afgestemd worden op het individu. Zo kan ervoor gekozen worden bepaalde beelden af te schermen of juist zichtbaar te maken afhankelijk van de rechten die deze persoon heeft. Op deze manier kan de veiligheid van de online omgeving gewaarborgd worden en ontstaat er een helder overzicht van personen die toegang hebben tot de cloud.
Een tweede stap in het proces is het te woord staan van de klant, wanneer zij vragen hebben. Eric verwacht veel vragen over het proces. “In deze transitieperiode, waarin de nieuwe software bij de klant wordt geïntroduceerd, is het logisch dat dit vragen oproept. Toch zetten we nu juist bewust in op de nieuwe methode. We moeten nu al van start gaan met de nieuwe methode omdat we niet meer willen inzetten op het oude product. We willen er namelijk voor zorgen dat het oude proces zoveel mogelijk doorloopt in het nieuwe, zodat er geen onnodige investeringen gedaan worden in een voorraad van het oude product."
Door dit zorgvuldige transitieproces, verwacht Eric geen bijzonderheden in deze eerste fase. “Het proces is dusdanig uitgetest dat ik geen hickups verwacht. We zijn al live en ik verwacht wel terugkoppeling van onze klanten op het product. Deze eventuele suggesties en verbeterpunten kunnen we dan vervolgens in de tweede fase in ons product verwerken zodat de Tecson Rapportagemodule nog prettiger wordt in haar gebruik. Want dat is waar het uiteindelijk om draait, de gebruiksvriendelijkheid van ons product voor de klant”, aldus Eric Schmitz.